Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Journal of Education and Research in Accounting (REPeC)
Editorial Team
Políticas Editoriais
Exigência de originalidade
Periodicidade
Acesso Aberto
Taxas de Processamento de Artigos
Verificação de Plágio
Avaliação por pares
Diretrizes Éticas
Conformidade com a Ciência Aberta
Diversidade, Equidade, Inclusão e Acessibilidade
Divulgação em Redes Sociais
Histórico
Termos da Licença
Preservação digital
Protocolo de interoperabilidade
Uso de Inteligência Artificial
Fontes de Financiamento
Submissions
Current
Archives
Contact
Announcements
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 12 No. 2 (2018): Abril-Junho
Vol. 12 No. 2 (2018): Abril-Junho
DOI:
https://doi.org/10.17524/repec.v12i2
Published:
2018-06-29
Full Issue
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH
Editorial Team and Catalographic Label
Informações Editoriais
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH
Editorial
Orleans Silva Martins
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH
Teaching Cases in Accounting
The Board of Administrators or the Flesh is Weak? The dilemma of BRF S.A.
Raul Beal Partyka, Jeferson Lana, Anete Alberton
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH
Articles
Relation between Inbreeding and CAPES Evaluation of Graduate Accounting Programs in Brazil
Edmery Tavares Barbosa, Micheli Aparecida Lunardi, Luana Sara Bizatto, Vania Tanira Biavatti
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH
Academic Performance Analysis of Accountancy Students at FEARP-USP Served by INCLUSP/PASUSP
Cláudio de Souza Miranda, João Paulo Resende de Lima, Matheus Canuto Marinello
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH
Entrepreneurial Competencies and Performance of Undergraduate Programs: A Study of its Relations Based on Center Directors’ Perspective
Suzete Antonieta Lizote, Miguel Angel Verdinelli, Luciana Merlin Bervian, Sabrina Nascimento
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH
Professor, Can I Use my Mobile Phone? A Study on the Use of the Student Response System (SRS) in the Educational Process of Accounting Students
Vitor Hideo Nasu, Luís Eduardo Afonso
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH
Academic Delay of Gratification and its Relation with Learning Self-Regulation Strategies
Juliana Ribeiro Souza, Lua Syrma Zaniah Santos, Jacqueline Veneroso Alves da Cunha, Bruna Camargos Avelino
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH
Broadening the Benefits of PBL: a “Good” Problem
Fábio Frezatti, Daiana Bragueto Martins, Daniel Magalhães Mucci
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH
Guidance to Authors
Informações aos Autores
PORTUGUÊS (Português (Brasil))
ENGLISH
Make a Submission
Make a Submission
Language
Português (Brasil)
English
Most Read
IFRS 18 – a nova norma de apresentação das demonstrações financeiras: principais mudanças, implicações práticas e oportunidades de pesquisa
585
Motivação acadêmica: perspectiva sob a ótica da Teoria da Autodeterminação
250
A diversificação da dívida impacta o valor das empresas? Evidências do Brasil
182
Investimento em Valor no Brasil: uma Aplicação Inovadora dos Critérios de Benjamin Graham para Geração de Retornos Anormais
177
Previsibilidade do Retorno das Ações pela Análise do Sentimento Textual: uma revisão
156
Information
For Readers
For Authors
For Librarians